• Blog
  • Klanten
  • Technologie partners
  • Klant portal
  • Over ons
    • Events
    • Carrière
    • Pers
    • Contact
  • English English Engels en
  • Nederlands Nederlands Nederlands nl
Basefarm Menu
  • Cloud
    • Cloud Services
      • Basefarm adviseert, bouwt en onderhoud samen met jou de best passende Cloud oplossing, of dit nu om cloudtransformatie, de ontwikkeling van moderne apps of missiekritieke activiteiten gaat.
        CONTACT

    • Public Cloud
      • Strategisch advies
      • Architectuur, transitie en operatie
      • Amazon Web Services
      • Microsoft Azure
    • Private Cloud
      • Strategisch advies
      • Architectuur, transitie en operatie
      • IBM Power Cloud
      • VMWare
    • Hybrid Cloud
      • Strategisch advies
      • Architectuur, transitie en de operatie
      • Meer over de Hybrid cloud

      • Customer case

        We hebben jarenlange ervaring met transities van organisaties naar Cloud-oplossingen. Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op.



        Ziggo
      • De Cloud Workshop

        Onze twee uur durende "How to Cloud Workshop" is volledig gratis. Bij Basefarm willen dat alle organisaties de meest optimale omgeving hebben, zodat jij door kunt gaan met het ontwikkelen van innovatieve diensten om de eigen klantervaring te vergroten.

        lees meer en meld je aan
      • Read and download our Cloud Guide

  • Security
    • Security
      • Security omvat een reeks aan policies, technologieën, applicaties en controles om jouw data, applicaties, diensten en infrastructuur veilig te houden. Wij helpen met de keuze en implementatie van de beste combinaties.
        CONTACT

    • Protect
      • Multi-Layer DDoS protection
      • Web Application Firewall (WAF)
      • Web Application Assessment
      • Infrastructure Assessment
    • Detect
      • Security Operations Center
      • Intrusion Detection System (IDS)
      • Security Information
      • SIEM
      • Multi-Layer DDoS protection
    • Comply
      • PCI DSS
      • Multi Factor Authentication (MFA)
      • Hardware Security Module (HSM)
      • SOC
      • ISAE 3402
    • Respond
      • Basefarm SIRT
      • Dedicated Customer Team
      • Security Information

    • Customer case

      We hebben jarenlange ervaring met IT security voor diverse bedrijven. Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op.



    • Data Thinking success guide

      Most companies are driven by digitalization pressure
      rather than a desire to take control of their
      own Digital Development.

  • Managed Services
    • Managed Services
    • Wij zorgen voor de end-to-end beschikbaarheid van IT-services door de operationele verantwoordelijkheid te nemen. Zo kunnen we de continuïteit van bedrijfsprocessen garanderen.
      CONTACT

    • Hoge beschikbaarheid behouden

      Door onze unieke tooling, robuuste technologie en brede expertise in te zetten, zorgen we voor efficiënt gebruik van alle componenten in elke laag. We garanderen de beschikbaarheid van bedrijfskritische diensten en processen via volledig redundante oplossingen en datacenters.
    • Customer Teams

      Het toegewijde klantteam bestaat uit technici die je organisatie en de IT-omgeving goed kennen. Je krijgt bij ons ook een aangewezen technisch accountmanager en een servicemanager die samen de dagelijkse routines beheren.

    • Customer case

      Managed Services behoort tot de kern van onze bedrijfsvoering en dat maakt ons tot de aangewezen partner voor organisaties. Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op. Funda_customer
    • Customer case

      Managed Services behoort tot de kern van onze bedrijfsvoering en dat maakt ons tot de aangewezen partner voor organisaties. Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op.

      Funda
    • Cloud Guide

    • Basefarm Benefits

      - Wij nemen de verantwoordelijkheid
      - Pakken complexe vraagstukken op
      - Zorgen voor een hoge beschikbaarheid
      - Single point of contact
  • Digital Workspace
    • Digital Workspace
      • Een goede Digital Workspace zorgt ervoor dat medewerkers met elkaar op een veilige manier kunnen samenwerken, op elk apparaat, waar en wanneer zij willen. Hiermee zijn ze instaat beter samen te werken en niet harder te moeten werken, maar efficiënter.
        CONTACT

    • Workspace Portal
    • Virtual App’s & Desktop

    • Customer case

      We hebben jarenlange ervaring met digitale werkplekken voor diverse bedrijven. Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op.

      The Greenery
    • Digital workplaces

      Digital Ability Report
    • Basefarm Benefits

      - Jarenlange ervaring
      - Leverancier onafhankelijk
      - Voor strategisch en technisch werkplekadvies
  • Professional Services
    • Professional Services

    • Vernieuwingen in de IT komen nog steeds in hoog tempo. Hoe goed houd jij de impact van de nieuwe ontwikkelingen bij? Haal je wel het beste uit je platform? En hoe weet je het zeker? Vragen staat vrij. De professionals bij Basefarm kunnen je antwoorden geven en helpen bij het opvullen van eventuele lacunes die aan het licht komen. Lees meer

    • DIGITALE TRANSFORMATIE

      In een snel veranderende wereld, zijn wij de aangewezen partner om je te begeleiden en ondersteunen in de cloud transitie.

      Met technologieplatformen en leveringsmodellen kun je veel bereiken, maar alleen als ze worden geïmplementeerd en worden beheerd op een manier die je huidige en toekomstige bedrijfsdoelen ondersteunt.

      Met zeer ervaren mensen en beproefde methoden zorgen wij ervoor dat je perfect uitgebalanceerde cloudoplossingen krijgt die je het noodzakelijke concurrentievoordeel bieden.
    • Jij hebt voordeel van onze uitgebreide ervaring met het beheren van bedrijfskritieke systemen in elke cloudvorm en in combinatie met Bimodal-IT welke zorgen voor een stabiel en veilig gebruik en de ondersteuning om innovatief en flexibel te ontwikkelen om zo een snelle time-to-market te realiseren.

      Onze samenwerking met leveranciers van vooraanstaande cloudtechnologieën zorgen ervoor dat we altijd op de hoogte zijn van de nieuwste technologietrends en ons kennis verschaffen die nodig is om een perfecte op maat gemaakte oplossing aan te bieden die past bij uw behoeften.

      We hebben een echte ‘Cloud-agnostische’ aanpak.

    • Digitale transformatie gids

    • The Basefarm model

      • Strategic advice for digital transformation.
      • Modern architecture and implementation projects.
      • Bimodal Managed Services and delivery models.
      • Private, Public and Hybrid Cloud environments including AWS, Azure and Google Cloud.
      • Specialized competence and solutions for information security and big data.
    • The Basefarm Process

  • Over ons
  • Zoek
  • Menu Menu

CIOs don’t know what DevOps is

‘DevOps is not an IT platform but a culture: that’s where it often goes wrong’

It seems that only one of every ten innovative software projects sees the light of day, despite CIOs setting up agile DevOps teams that develop new functionalities at a lightning pace. ‘CIOs have the world at their feet, but become the victim of their own success,’ says Jan Aril Sigvartsen of Basefarm.

As the VP for Public Cloud, Manager for Professional Services & Technology Evangelist at Basefarm, Sigvartsen looks directly behind the scenes at a lot of companies. And although many companies embrace agile principles that enable them to deliver functionalities quickly, he finds they often forget to include security, compliance and cost management in the development process. And because of this, there is often a problem at the transition point from development to operations. ‘The CIO doesn’t really know what DevOps is, and often confuses it with fast releases,’ according to his analysis.

This ship is unsinkable

‘The CIO knows exactly how to use agile principles and technologies to have their developers develop new functionalities quickly. This quickly makes them think in terms of the Titanic’s slogan: this ship is unsinkable. But this often leads CIOs to become the victim of their own success. They only discover that the new software can’t go live according to the operational requirements when they want to convert the new software to operations.’

As an example of how to do it right, Sigvartsen sketches a picture of a project for public transport in Norway. ‘If you only look at innovation and value for the end client, you could imagine it would be handy for the bus driver to see that a frequent passenger is on their way to the bus but is still a minute or two away from the stop based on the GPS coordinates given by the app on their smartphone. The driver can then wait for the passenger, making the experience better for the end client.’

‘But,’ Sigvartsen continues, ‘then you have to consider the fact that it is a civil right in Norway that you can travel anonymously with public transport. So if you want to develop innovations, you can’t just look at innovative features with smart watches and payment information, for example. You have to consider issues around GDPR and legislation and regulations from the beginning. That’s the only way for new developments to actually become operational.’

9 out of 10 CIOs don’t know what DevOps is

The reason development processes stall at the transition from development to operations is related to two problems. First of all, nine out of ten CIOs don’t know what DevOps is, according to Sigvartsen. ‘DevOps, DevSec, DevSecOps: everything is often done by a team made up of only developers.’ Aside from that, Sigvartsen thinks CIOs are only partially to blame for this, because software suppliers have claimed the term DevOps for their platforms. ‘But DevOps is not a tool, process or instruction manual. It’s a culture!’

DevOps, DevSec, DevSecOps… these abbreviations say it all: a good team for software development projects is made up of multiple disciplines. Sigvartsen: ‘Security staff, operational IT staff, service staff, developers, I could go on: all the roles involved in the development process have a place in a good team. This means that everyone has the same KPIs. Not only functional KPIs but also for cost management, compliance and security. It’s about everyone taking care of the whole service lifecycle together, from design through the development process to production and management.’

Management costs too high, code too complicated for the service desk

An example of how a multidisciplinary team provides added value: ‘If we haven’t thought about operationalising software, the costs of stabilising the platform for operations come later. This can make the IT management too expensive. Or the code is too complicated for the first-line IT staff working at the service desk. If an operational IT worker is involved in the development process, a good, operational manual is provided that makes it possible to resolve incidents quickly and therefore cheaply.’

The second problem development teams come up against is related to working with agile principles. Agile can only increase speed if all the processes are agile. ‘It is not recommended only to make developing functionalities agile, and then save security until the last week before going live. This is partially resolved by setting up a multidisciplinary team. This bridges gaps, and security, compliance and cost management are included from the beginning.’

Risks addressed step by step

Internal and external partners will also need to work agile. ‘If internal security employees or for example an external security software supplier are only brought in at the last moment, it is possible that all the hazards and risks will be dumped on the DevOps team at once. That’s bullying. Sometimes it works, but it often actually leads to unnecessary delays. If security is included iteratively, risks can be addressed step by step. It is also done completely in line with the culture of the rest of the team and how they see the future of the application.’

Does that mean that software development projects will never fail if CIOs take Sigvartsen’s tips to heart? ‘No, some projects won’t succeed. Sometimes an innovation just doesn’t work out as well as expected, but the idea is to fail quickly so you spend as little time as possible on dead-ends. You can only achieve this speed if you really work according to agile and DevOps principles. In this way, CIOs might be able to reduce the number of failed projects from nine out of ten to one out of ten.’

Download our Cloud Guide

What should you focus on in order to take the next step in your company’s cloud journey?
With help from over 200 IT professionals and a Cloud Maturity Ladder, this report will help you to focus, prioritize and it will guide you to the next level.

Share this entry
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Delen via WhatsApp
  • Deel via Pinterest
  • Deel via LinkedIn
  • Deel via Tumblr
  • Deel via Vk
  • Deel via Reddit
  • Delen via e-mail
© - Basefarm | gdpr-compliance-statement | Algemene voorwaarden | privacy
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
Hackers Turn to Python as Attack Coding Language of Choice Thousands of breached websites turn up on MagBo Black market

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Basefarm
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Scroll naar bovenzijde